Monday, July 24, 2006

Hils fra Tom Yam Kung!

For flere dager siden fikk jeg en e-post fra en mann som bor her.Det er veldig hyggelig å få et hilse brev fra ham.Han hadde flere spørsmål,og jeg prøvde å svare alt,men jeg var ikke helt sikker at han kunne forstå nosken min,så jeg prøvde å forklare i engelsk også.Det måtte være merkelig e-posten fra meg:-)

Jeg er enig med ham at det er aller viktigst at man må lære norsk hvis man bor her.Jeg er glad til å lære norsk også selv om det er ikke lett!Jeg har planer om å ta noen utdannelser her,men snart blir jeg 30 år gammel,så jeg synes først må jeg få et barn :-)
Hva slags yrke har du tenkt deg at du skal ha i fremtiden?Jeg hadde vært matematisk lærer når jeg bodde i hjemlandet mitt,så jeg vil gjeren bil lærer her også.Men først og fremst vil jeg gjerne bli mamma:-).Er det greit?

Var det vanskelig å treffe andre thailendere da du kom til Norge?Først kom jeg til Norge,kjente jeg ikke andre thailendere her,men etter at jeg har gått på norskkurs,møtte jeg flere thailendere.Jeg fikk two snille thaikvinner der også.Det er kjempegøy fordi vi kan prate vårt språk når vi har pause på skole,og av og til kunne vi gå på tur sammen.Det gjøres jeg er ikke ensome.På skolen møter jeg mange nye venner fra andre land også.Selvfølgelig,jeg kjedet meg mye da jeg var hjemme.Jeg måtte være hjem alene fordi min mann må gå på jobben,men etter at jeg fikk mange venner det gjør jeg er bedre.Jeg kan ringe til dem da savner jeg til å snakke om Thai:-)Men jeg liker ikke baksnakker,så vi pleier å snakke om mat,reiser,vårt land,


Nå er klokka 11,skal jeg legge meg snart.Fordi i morgen skal jeg til Thai-Norway tempel.


Ha en fin kveld og sov godt,Tom Yum Kung:-)

No comments: