Friday, June 30, 2006

Fortell om naturen og klimaet i hjemlandet ditt!



Først la meg fortelle litt om meg selv.Jeg kommer fra Thailand,og nå har jeg vært her nesten et år.Nå forteller jeg litt om naturen og klimaet i hjemlandet mitt.Thailand ligger i Sør-Asia.Thailands naboer er Burma,Laos,Malaysia og Kambodsja.Thailand er et land som er veldig varmt hele året.Det har bare tre årstider;sommer,regntid og vinter,men vinteren er ikke så kald.Jeg er ikke sikker,men jeg tror at det er nesten 20 grader om vinteren.Mens nord i Thailand er det mye kaldere enn i sør.
Om sommeren er det veldig varmt.Temperaturen går opp til mer 40 grader i april.Jeg synes at det er flott hvis man vil bade og sole seg på stranda denne tiden.I regntiden regner det ofte,nesten hver dag,men det regner voldsomt kanskje i to timer før det stopper.Etter regnet er det veldig fint vær med solskinn.
Nå skal jeg fortelle om årstidene.
Sommeren varer fra februar til mai,
regntiden varer fra juni til september,
og vinteren varer fra oktober til januar.
Om naturen i mitt land.I Thailand har vi også veldig fin natur.Vi har store fjell i nord,vest og sør,men nå er det ikke så mye skog igjen fordi meste parten har gått med til husbygging.Likevel kan du finne det i nord Thailand.Hvis du liker å sole deg,bør du reise til sør.Der kan du finne mange vakre strender,men det er best hvis du drar dit om sommeren.Mens hvis du liker naturen og skogen,kan du gå på tur i nord,tror jeg.

No comments: