Thursday, June 01, 2006

Har en drøm


Jeg tror at alle har drømmer,og jeg har manger drømmer også!I dag har jeg lært mye ting fra skolen,men jeg liker best denne sangen.Det er veldig fint sang som jeg har hørt her.Så jeg vil skrive teksten til sangen.Jeg håper etter at du leser hele sangen du vil like som jeg,tror jeg.Og jeg har hørt bare en gang,men jeg vil ha egen cd-en min også.Ok!Let's go!!!
Tekst:Trygve HoffMelodi:Svein Gundersen

***** HAR EN DRØM ****
Har en drøm om å komme hjem
dit ei fremtid ennå bor.
Har en drøm om å finne frem
over ei mørklagt jord.
Snart stiger sol et sted i øst,
og i natt har ingen gitt deg svar.
Refr. :Men det finnes ei fattig trøst:
drømmen du alltid bra!
Et døgn går forbi.
Du lever på lånt og kostbar tid
mens et hjerte slår og dagen går og går.
Har en drøm om å høre til
i en hverdag taus og grå.
Har en drøm om at alt æ vil:
finne en vei å gå.
Snart stiger sol et sted i øst,
alt vil være som det engang var.
Refr. : Men det finnes...
Har en drøm om et anna land
og en lengsel øm og stor.
Har en drøm som er skrift i sand,
skreve med store ord.
Snart stiger sol et sted i øst,
og en verden venter,kald og klar.
Refr.:Men det finnes...
Kilde:Populære sanger og viser,1989.Copyright Largo Productions A/S.
Denne sangen har jeg lært med min lærer som heter *Marie*
.Hun er en snill og veldig hyggelig lærer som jeg har møtt her(På Smedstua).Hun er nordmann som forstår sine elever.Hun har undervist veldig klar.Hun vet hvordan hun skal grøre for elevene sine.Jeg har lært med henne bare en gang per uke,men jeg er veldig glad i henne.Jeg kan lære mye ting.Og hvis jeg har spørsmål,kan jeg spør henne,og hun hjelper meg og alle elever.Jeg føler meg veldig bra,og jeg gleder meg til å lære med henne.Jeg synes at hun liker sangene.Vi hører ofte på musikk,og alle liker å høre og å synge,jeg også.Jeg har lært med henne bare fire ganger,men jeg synes at mitt norske språk er bedre og bedre.Jeg synes at det er veldig viktigst hvis læren er hyggelig,kan det hjelpe elevene å lære så mye.Hun har ikke spesialeleven fordi er alle sine elever.Hun passer på alle samme.Jeg bare forteller deg om min lærer,og jeg vil takker alt som hun har gjørt for alle.Tusen takk,Tusen takk,Tusen takk...
***I'm very glad that our teacher is always kind to everyone.***

No comments: