Wednesday, June 21, 2006

Nå er jeg opptatt!

  • Jeg bor i Sletteløkka,og der liker jeg meg.
  • På skolen ble jeg kjent med ei kvinne som kommer fra Vietnam.Hun snakker vietnamesisk som jeg ikke forstår.Så prøver vi å snakke norsk.Vi forstår hverandre ganske bra,synes jeg:-)
  • Jeg kommer fra et land som har fine natur,deilige mat og veldig varmt.
  • Jeg har en bestevenn som kommer fra Kina.Hun er ei vakker og snill kvinne som jeg har sett her.Hun heter Lucia,kjenner du henne?Hun snakker kinesisk,engelsk og norsk.Hun liker å lese og skrive på bloggen sin,men jeg har ikke så mye tid til å besøke bloggen hennes fordi jeg har vært opptatt med hjemmeleksene mine.Jeg har fått ganske mye lesker nesten hver dag.Men jeg liker at det er mye å gjøre også.Jeg er nysgjerrig og vil gjerne lære noe nytt.Vi snakker ikke så ofte,men vi forstår hverandre:-) Jeg gleder meg til å gå ut sammen med henne.Men jeg vet ikke når fordi vi er ganske opptatte begge to.Snart er jeg ferdig med norskkurset,og jeg gleder meg til å reise til Bergen for å besøke onkelen til mannen min.Vi vil være der i en uke.Jeg håper at det blir fint vær.Jeg liker ikke når det er regn.Men det er ok hvis det regner om natta,så jeg kan sove veldig godt.
  • Jeg har en lærer som heter Marie.Hun er veldig snill og hyggelig.Jeg liker å prate med henne,men jeg har lært med henne bare en gang i uka.Det er ikke nok fordi jeg er glad i læreren min,og jeg har lært mye fra henne på kort tid.Jeg er ikke sikker,men jeg tror kanskje bare to måneder.Jeg er veldig trist fordi hun skal flytte tilbake til hjembyen sin snart.Hun kommer fra nord i Norge,men jeg husker ikke hva stedet heter.Hun pleier å gå i skogen fordi hun er veldig glad i naturen.Hun er en kjempeflink lærer.Hun vet så mye om natur og historie.Jeg liker historie mer etter at jeg har lært av henne.Og hun er veldig flink til å synge også,men det er ikke jeg:-)Hun er en lærer som jeg kan spørre når jeg har spørsmål.Jeg har en gave som jeg kjøpte fra hjemlandet mitt.Jeg vil gjerne gi den til henne på fredag.Det er en vakker gave jeg skal gi henne.Jeg håper at hun liker den.Og jeg har laget bloggen på internett,så jeg vil gjerne invitere læreren til å komme å besøke når hun er fri.Jeg vil gjerne få kommmentarer fra henne.Jeg er ikke flink til å skrive norsk,men jeg skal prøve å skrive hva jeg har lært på skolen.Nå skal jeg si Million takk(Mer enn tusen takk)for en snill lærer.Lykke til.Jeg liker deg så mye.Ikke glem å besøke oss.Jeg er her til jeg kan snakke bra norsk:-)Jeg kan huske nesten alt du har sagt til oss.Du sa at man må ha jobb.Jeg liker å jobbe også.Livet mitt er bra når jeg får en jobb som jeg er glad i.Vet du jeg liker å være lærer som jeg har jobbet som når jeg bodde i Thailand,men det er ikke lett å få jobb her hvis jeg ikke snakker bra norsk,men jeg vil ikke gi opp:-)
  • I går så jeg en film som jeg ikke likte.
  • Jeg har mange norske bøker som jeg ikke har lest.Fordi jeg har vært opptatt hele tiden uten når jeg sover.
  • Jeg har mange venner i klassen min.De snakker et språk som jeg ikke forstår.Stakkars meg!
  • Jeg hadde en bra jobb da jeg bodde i Thailand.Men nå går jeg på norskkurs.Jeg er elev nå:-)
  • Jeg liker italiensk mat,men jeg lager oftest Thai mat:-)

2 comments:

Lucia said...

Hei, Pa.

Jeg har klippet hår. Vil du få se?

Jeg jobber hver dag til 11 August, men vi kan møte hverandre kanskje på lørdager (alle butikker er stengt søndag).

Totalt enig med deg om det er ok det regner om natt :)

Håp du har det fint på ferie!

Tom Yum Koong said...

Selvfølgelig:-)
Jeg vil gjerne se etter at du klippet hår.
Jeg håper du har det fint på jobben.Vær så snill å klem barna for meg:-)
Stooooooooooooooor klem fra pa!