Friday, July 13, 2007

Ris med vann og tørket ansjos!






Jeg stekte tøkket ansjos fisker med litt olje fordi jeg trengte ekstra kalsium.Når man blir garvid,er man redd for å miste tenner hvis man ikke nok har fått seg kalsium.Jeg tok bort to tenner da jeg var yngre,så det er nødt til å beholde de tennene som jeg har nå.

Fiskene smaker godt,men de lukter ganske vondt.Hvis du ikke skjønner hva vondt det er,kan du spørre mannen min.
Da han kom hjem fra jobben,spurte han meg med en gang hva jeg hadde laget.Det lukte utrolig vondt.Jeg er enig med ham at det ikke lukter godt i det hele tatt,men jeg må ha ekstra kalsium fra maten.Jeg vil ikke ta mye kalsium tabletter fordi man ikke bør ta for mye.Det er mye bedre å få kalsium,D-vitamin og K-vitamin gjennom mat.

Vet du,kalsium er viktig for å bygge og bevare benbygning og tenner.D-vitaminen er nødvendig for at kalsium skal opptas og bygges inn bensubstansen.I tillegg er det viktig å spise noen mat som inneholder K-vitamin,for den er viktig for at skjelettet skal binde kalsium og dermed sikre en strek benbygning.

Hvis du lurer på hvordan maten ser ut,får du se på disse blidene.Det er lett å lage,og det er også sunt.

2 comments:

Windy said...

Jeg synes det lukter meget godt!

Tom Yum Koong said...

Jeg er enig med deg,men ikke mannen min:-)